Times' square

Tog en sovmorgonen då vi råkade sova över larmen, ops. Då Ida väl vaknat och skakat liv i mig gick vi ut för en sen frukost.

Sen blev det en heeeeeldag på stan. Lite presenter, smink, skor och kläder har vi båda handlat. Så bra priser ❤️

Fina Times' square. Vi tog en liten fikapaus och passade på att värma oss lite då det bara är 12 grader och blåsigt. Jäkla typiskt då de varit svinvarmt veckorna innan.

När vi sedan var klara gick vi och åt på TGIF.

Mot new york

Igår valde vi mellan universal studios eller en dag shopping. Det blev de sistvalda vilket jag egentligen inte ville, men det blev bra ändå. Lite nya kläder, smink, och en jäkla massa skor var rätt skönt att shoppa i en galleria och slippa släpa runt på det en heldag i new york där det lär bli en hel del shopping med.

På kvällen skulle vi lämna tillbaka hyrbilen och vicky skulle åka med tåget till San Diego. Vi skulle sova över på flygplatsen för att ta ett tidigt morgonplan och på så sätt lyckas spara ihop lite pengar med en mindre hotellnatt. Vi tyckte vi var ute i god tid, men tydligen inte. Väl framme så missade vicky tåget och det gick inget förens dagen efter kl 17. Hon checkade in på ett hostel och fick spendera hela dagen själv i downtown. Vi försökte i alla fall få oss några timmars sömn innan planet gick från la-Washington och sedan vidare till new york. Efter en lång resa var vi framme. Taxi över två timmar och sen var vi äntligen på Pennsylvania hotel, ett riktigt centralt hotell till bra pris som jag tipsar om ni någonsin ska till new york.

Standard dom ropar upp vårt namn i högtalarna denna resa 😜

Checkade in och gick sedan och köpte lite hämtmat.

Six flags!

Bästa jäkla dagen!!!! Seriöst, six flags, Guds underverk. Som ett barn på julafton hela dagen lång. Häftigaste och värsta karusellerna jag varit med om.

När vi varit där ett flertal timmar åkte vi som snabbast förbi Hollywoodskylten, hade velat komma närmare, men tiden satte stopp. Får bli nästa gång :)

Till middag åkte vi in till Hollywood, gick lite i affärer och stötte där på en tysk vi bodde med en natt på Fiji, sjukt! Sedan åt vi middag som blev på italiensk restaurang med riktigt bra service och god mat.

Venice beach och Santa Monica pier!

Sex imorse mötte vi upp vicky på flygplatsen. Vi åkte direkt till biluthyrarna och inte långt därpå var vi iväg mot Santa Monica piren. Hamnade i rusningstrafik, käkade på starbucks och sen var vi där! Molnigt och kallt denna tiden på dygnet, men var ändå mysigt att traska omkring där!

Därefter gick vi på stan i närheten och råkade fastna på sephora över en timme och med lite smink senare var det dags för lunch. Har saknat thaimat, så var verkligen helt lycklig då vi hittade en restaurang med bästa maten.

Nu hade äntligen solen börjat lysa och vi fick efterlängtad värme, dock väldigt blåsigt, men solen räddade upp det. Vi åkte vidare till venice beach.

Vi strosade runt längs stranden och vid alla småaffärer, var så himla mysigt där. Skateparkar, klotterställen, massa småbutiker och människor som gjorde konstiga trick för att få lite pengar.

Vi åkte mot Hollywood, även där var de sjuk trafik. Sex filer och ändå stod det stilla i trafiken riktigt länge. Vi passade på att svänga förbi mysiga Beverly hills på vägen och körde runt där lite.

Sedan åkte vi till vårt boende, duschade och fixade oss innan vi åkte till Hard rock café för middag och massa surr.

Mot LA

Sista dagen i Hawaii, hade kunnat stanna här mycket längre och upptäcka mer. Men då man känner sig hängig och sedan blir sjuk får man göra det bästa av situation, dvs sola och bada 😜 Jag klagar dock inte då detta var sista stället för chans på någon slags bränna som hann försvinna helt i slutet av Aussie och Nya Zeeland! Nu är man i alla fall halvvägs där, och lagom blek då man kommer hem igen!! Aja, värmen, personerna, maten och allt annat är underbart och vill definitivt tillbaka någon gång.

Tog en sovmorgon till 9 och var på hotellrummet och packade ihop ryggsäckarna. Gick och köpte mat och checkade sedan ut. Låg vid poolen hela dagen fram till middagen. Ceasarsallad på vårt favorithak och därefter beställde vi en uber och åkte till flygplatsen där vi nu sitter.

Ett fem timmars flyg väntar oss till LA där vi ska möta upp Viktoria, en tjej jag var i Grekland med förra sommaren tillsammans med tre andra vänner. Enda gången jag träffat henne, så ska bli svinkul att träffas igen! Landar i LA 5 på morgonen deras tid. Så blir en natt utan sömn, men vad gör det då vi endast har 3 dagar på oss och måste göra allt vi bara hinner.

TTYL när vi är i LA ☀️🌸🌴

Dominos

Jag har feber. Minns inte sist jag hade det? Vi gick upp kring 17 och jag gick och duschade direkt för att få lägga mig i sängen så fort som möjligt. Jag trodde jag skulle svimma. Så obehaglig känsla. Tog lite medicin och hoppade i säng direkt. Svettades samtidigt som jag frös och var kall. Somnade en snabbis och mår bättre nu. Har beställt dominospizza till hotellrummet vi ska äta nu då ingen av oss orkar gå ut, lyx. Hoppas morgondagen blir bättre. Nu ska jag sova, så länge jag bara kan för att må bättre. ❤️

Pearl Harbour

8.20 hämtade bussen oss och vi begav oss till pearl harbour. Framme kollade vi runt, gick på små museum innan de var dags för en film och därefter ta en färja till Arizona memorial. Vi hade dock världens otur och från och med vår båt och resten av dagen så ställdes alla båtar in. Vilken besvikelse då det var det  som vi ville uppleva och se. Jaja, inget fanns att göra då anledningen till allt detta var på grund av de kraftiga vindarna.

Vi åkte efter det på en tur runt i hanalulu innan vi åkte hem för lunch. Sedan dess har vi lekat vid poolen där vi än ligger och mår för fullt. Kan även meddela vi båda är sjukt. Nyser och hostar ikapp och feber på det. Vaknade vi 5 inatt och låg och skakade av frossa. Typiskt.

Planen för imrogon är en lite hike till Diamonds head, vi får helt enkelt se hur vi mår imrogon.

Beach vibes

Varför avsluta ett vinnande koncept? Samma frukost som igår på restaurangen brevid hotellet. Därefter strandhäng fram till lunch.

En burrito och lite pepsi max till lunch innan vi gick till poolen. Både jag och Ida känner oss hängiga och väntar på att vi ska bli sjuka. Riktigt onödigt nu i slutet då vi klarat oss relativt bra hela resan. Jag har lyckats hålla mig frisk hela tiden förutom att jag började resan som förkyld. Vid solnedgången gick vi till ballen och satt där tills vi gick ut vid 20-21 och åt en sen middag.

Lite medicin innan vi hoppade i säng. Imrogon ska vi på en tur till pearl harbour tillsammans med Lisa och Julia!

Aloha Hawaii 🌸☀️

Välkommen till Hawaii! 🌸🌸🌸
Vi är framme! Vi startade tidigt igår morse, och har nu rest cirka 20h. Vi har dock tjänat ihop 22 timmar då vi hoppat i tiden och nu får vi uppleva 7 maj igen! Startade allt med en riktigt god frukost.

Hawaii, ja, det är ett sådant paradis som man tror! Fina stränder, hawaiiskjorter och fina blomkransar. Synd vi är här sådan kort tid att vi bara hinner besöka en av alla öar, bättre än ingenting dock. Idag skiljdes vi åt från Lisa och Julia och nu reser jag och Ida själv två veckor innan vi också beger oss hemåt. Dom stannar bara i Hawaii och en snabbvisit i New York på hemvägen och vi gör lite annat. Första dagen hängde vi vid poolen till solnedgången och gick sedan ut och åt en cesarsallad. USA har i överlag så sjukt god mat och det är riktigt lyxigt att få äta ute igen.

Trötta la vi oss och sov, bästa känslan då vi inte sovit på över ett dygn förutom de få timmarna man fick på flyget.

Sista dagen i paradiset

BULA!!!! Hur underbara är inte bilderna?? Hela dagen har varit lovely, startade med underbar hotellfrukost och därefter en heldag på stranden. Lite fotosessioner och även försök till att ståpaddla hann vi med.

Klockan 17 kom båten och det var dags att bege sig till fastland igen. En kort bussresa och sedan var vi framme. Vi åkte tillbaka till samma hostel som då vi kom första kvällen. Denna gången hade vi blivit lovade att få sova tillsammans, men nej, inte fick vi det. Vi delades först upp men då vägrade vi. Istället fick vi hamna i ett rum för 16 personer, riktigt dålig service då man betalt extra för något. En god middag och sen hoppade vi till sängs.

Mot beachcomber

Idag skulle vi checka ut och efter det byta ö och hotell för sista gången på Fiji. En färja som tog cirka 4 timmar och sen var vi framme på världens finaste lilla ö. Hela resan spelade jag, Matilda och Siri kort. Det fanns bra wi-fi, en underbar strand, fina små prydnader överallt och framförallt riktigt god mat då vi kommit fram på ön. Tidigare ö hade inte toppenmat så att säga. Efter den långa färden åt vi middag och efter det satt vi vid internet och gick på utforskning runt hela ön.

Från när vi väntade på färjan.

Nabua Lodge

Efter att vi varit och snorklat kom vi precis tillbaka till hostellet lagom till regn. Det verkligen spöregnade. Vi åt lunch och spelade sedan gin rummy, så himla roligt. Kortspel är det bästa som finns! Vi hoppades på att regnet skulle sluta och att solen skulle komma fram, och riktigt mycket så hände det så småningom. Vi gick och fikade allihopa vid 15-16. Så härliga människor verkligen, så härliga och underbara.

Lite senare var det dags för volleyboll. Vi krossade, så sjukt duktiga!!!

På kvällen var det bbq följt av cava. Det är en dryck som ska funka som alkohol ungefär men inte innehåller de. Man blir lugn och finner ro också på något sätt. Vet inte riktigt. Drack det bara och det smakade skit. Lera blandat med vatten typ.
Dom tillverkade det i denna skål med en gammal trasa. Såg inte speciellt fräscht ut. På kvällen var det ytterligare lekar följt av dans. Efter de stannade gänget uppe och spelade kort tills det var dags för sängen.

beaches and a blue sky

Blue Lagoon

Idag vaknade vi upp och solen sken. Började med frukostbuffé. Riktigt gott då väl frukten kom ut lite senare än den andra maten. Direkt efter frukosten åkte vi ut med alla svenskar och snorklade och låg på en fin strand som hette blue lagoon. Lägger upp bilder från stranden senare.

Så sjukt fint under ytan. Måste införskaffa en röd lins till gopron så bilderna inte blir så blå/röda. Är så mycket finare i verkligheten med alla fina färger på korallerna. Är nog det finaste stället jag sett av alla olika ställen vi besökt hittills och dykt/snorklat.

Mot ö nummer två

Idag stratade vi dagen vid 5.30 redan och gick upp för att se soluppgången.

Efter det gick vi och vilade lite till innan vi steg upp och gick till frukosten. Gick till rummet och hämtade väskorna och checkade därefter ut. Vi fick en privat hejdå spelning av den fina personalen som innehöll både sång och lite dans.

Låg på stranden någon timme innan färjan skulle gå vidare till nästa ö. Vid 11 skulle vi åkt men inte förens strax efter 12 åkte vi ut med båten för att vänta på färjan som aldrig kom. Ida, Lisa och Julia började spekulera om hur vi blivit bortrövade och så vidare. Hela klarade vi oss till färjan vilket även våra väskor gjorde. 1,5 timmar senare var vi på nästa ö, nabua lodge hette den resorten.

Här började vi med en välkomnslunch och lyckades hamna vid fyra andra svenskar som vi sedan hängde med resten av tiden där. Efter maten fick vi våra sängar i ett 10 bäddsrum som det bara bodde en annan kille i, skönt att vara nästan själva. På denna ön hade vi begränsat med el och inget wi-fi och knappt någon teckning. Till middag serverades det 3-rätters. Till förrätt en spenatsopps med bröd, till varmrätt grillad fisk och potatis och till sist efterrätt som var någon slags sockerkaka som jag inte gillade. Julia och Lisa blev nöjda och fick dela på den. Efter middagen var det dags för presentation för alla nya och efter det några lekar där man tränade om gratis drink i baren. Vi fick även lära oss en dans, riktigt kul.