Cake pops recept

Ett antal av mina vänner har smakat cake pops som jag har gjort. Och alla verkar gilla dom lika mycket. Det är värt att göra sådana för det är lätt och går väldigt fort.
Ingerdienser_
2 ballerina kladdkaka rör.
1 philadelfiaost burk, 200 gram.
100-200 gram vit choklad.
Strössel utan smak
1. Börja med att krossa alla ballerinakakor. Har man en matberedare är det lätt att krossa dom i den.
2. Rör i en burk philadelfiaost.
3. Sätt smeten i frysen så att den stelnar. Ta sedan ut den och gör små bollar. Man får själva välja storleken. När man är klar med dom stoppar man in dom en gång till i frysen för att det ska bli lättare att doppa dom i den vita chokladen som är nästa steg. Smält chokladen i vattenbad och doppa sedan cake popsen i chokladen och sätt sedan lite strössel på toppen som dekoration.
4. Nu är allting klart. Det är godast att äta dom frysta så när man doppat dom i chokladen kan man ha dom i frysen cirka 5 minuter igen innan man kan servera dom.
Hips Vips så har man gjort världens godaste kaka!
bild lånad från google.

Kommentarer
Postat av: therran

Ååh vad bra att du skrev ut receptet här! Då ska jag nog göra dom på söndag då jag får äta sånt här gotta :)

2011-11-08 @ 00:35:59
URL: http://theresebrytner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0