pinsamma situationer

Vet inte när det var men i alla fall någon dag sedan. Mamma ville in till stan 15.30 och såklart hänkade jag på. Även Ida och Cornelia som skulle till skolan och hämta böcker. Känns skönt att inte gå på strömbacka. Minuterna vi var där var nog hemska, haha. I alla fall så gör jag alltid bort mig. Alltså inte gör bort mig men ändå, såhär lös ett samtal mellan mig och en kassör.

Kassörskan: Vill du köpa ett rosa bandet också?
Jag: ..................................................................................................Nej jag har redan ett!

Och nej jag har inget sådant, har tnänkt köpa ett däremot. Och anledningen till varför jag sa så var
för att jag hade bara en 100 lapp lös i börsen och skulle jag köpt ett rosa bandet med hade jag varit tvungen att betala med kortet, vilket kändes jobbigt.

I alla fall så har jag gjort bort mig en annan gång också, då lät det såhär:
Kassörskan: Vill du köpa ett nagellack också för 20 kr?
Jag: öööö, jag målar aldrig naglarna.

Och svar, jooo jag målar naglarna. Sa bara så för jag inte ville köpa något depend nagellack just då. Hade varit sjukt pinsamt om jag haft nagellack på mig, som tur hade jag inte det denna gång...

Klar med shoppingen så for vi på en Blå ängeln och åt gomat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0