Targe Mures

Jag avslutade förra Rumänien inlägget med att säga att vi åkte till Targe Mures med Stephany och hennes pojkvän Geroge. Efter något att dricka på hotellet, 6 timmar i bilen med stopp för mat och toa var vi äntligen framme i Stephanys hus. Jag förväntade sig rätt fint då jag ändå hört mycket och kan koppla utifrån det, men inte SÅHÄR fint. Seriöst, det var bara jättefint och jättemysigt. Älskade det. Vi gick in med väskor och sådant innan vi åkte på en restaurang när och åt god pasta (Lina har bilder på detta, inte jag). 

Här är en bild på ett fett coolt slott vi passera på bilresan, dock inte speciellt bra bild! 
 
På kvällen åkte vi med Geroge in till själva stan, han släppte av oss och åkte sedan hem eftersom han skulle jobba. Vi tre gick och tog pengar. Vi hörde sedan att det var en konsert. Och mycket riktigt ja, det var för att fira en byggnad, mäktigt! Vi var inte speciellt impade av musiken utan gick och kollade bio istället för 16 kr... man blev fan ruinerad i Rumänien av de dyra priserna!!! Efter bion tog vi taxi hem för cirka 20-30 kr, minns inte! 
 
Nästa morgon väcktes vi av Stephanys söta mamma som berättade om ett bröllop hon varit på som inte var helt normalt. I alla fall inte för oss så som det lät. Vi gjorde oss sedan färdiga för att åka till ett Zoo som fanns i Targe Mures. 10 kr och sedan fick vi gå in. Lejon, tigrar, elefanter, apor, renar, bambis och allt sådant man brukar se på zoon fick även vi uppleva här. 
 
Efter besöket på zoot åkte vi till en galleria för att shoppa lite. Klara med det åkte vi in till själva centrum igen och åkte till en Kinarestaurang och åt kinamat. SÅÅÅÅ himla gott. Älskar seriöst kina och thai mat. 
Efter middagen åkte vi och mötte George för att kolla in ett superfint ställe. Först var det alla möjliga sporter man kunde spela och sedan kom det som ett litet badpalats. Det var pooler överallt, fina sängar att ligga och sola i, och ja, bara allmänt vackert. Även en gata full med mat och dricka. Vi skulle stanna där men åkte istället in till stan och satte oss och tog en drink för 30 kr. 
Vi åkte sen hem och sov. Dagen efter åt vi världens godaste hotellfrukost (som vi gjorde varje dag där) och for sedan till Stephanys mammas killes hus för att bada jacuzzi. Vi möttes av en superfin gård med egen basketplan och allt. 
 
Vi åkte sedan hem till Stephany för att äta middag innan vi åkte till en galleria igen för att se en till bio. Efter vi var klara med det åkte vi och mötte Geroge och kollade på utsikt över hela Targe Mures, dock var det mörkt. Vi diskuterade även högerregeln, blev fight mellan svenskarna och rumänerna, haha! Vi hade rätt dock. :D haha.
 
Dagen efter hade vi bokat in oss på att få våra naglar fixade på en studio. Vi åkte dit, Stephany gjorde hennes tår och händer, medan jag och Lina bara gjorde händerna med gele! :) 
köpa nagellack som kostar 150 i sverige för 60 i rumänien passade jag också på att göra! + några till sen!
Klara åkte vi och åt lite innan vi for till en basketmatch mellan Bukarest och Targe Mures. 
Efter basketen åkte vi till NegroCafe där allting var svart. Mysigt. Vi hann se Mr Bean ( JAG LOVAR DET VAR HAAAN ) och även en Zoombie kom för att besöka oss. När det skedde kom även jag och Lina på att vi natten innan hört någon gå i huset vid 3 på natten. Jag hörde det 2 gånger, sedan väckte jag Lina som halvsov. Hon trodde hon hade drömt men det visade sig vara äkta då när jag med hörde det, och återigen var det någon som gick, skiiiitläskigt. Vi vågade inte sova själv natten efter det så Stephanys mamma som annars sovit borta fick komma hem till oss. När vi varit klart på Cafét fick vi säga hejdå till Geroge eftersom vi skulle hem dagen efter. Åkte sedan hem för att sova och packa våra väskor. 
Vaknade, åt, sa hejdå och sedan satt vi på en buss som var varm och utan toa, i över 7 timmar hem till bukarest igen. Det var ett stopp i Brasov där man kunde gå på toa, men visste inte hur länge bussen stanna. Gick ut, kolla efter toa, hittade ingen, gick in i bussen igen, hade panik, ville gråta, var kissnödig. Gick ut igen och letade, hittade en toa långt bort till slut, gick in såg det stod 2 lei, men inte hade jag några pengar med mig?? Sprang in utan att hon såg mycket av mig, hörde hur hon sa något på rumänska, fortsatte springa, gick på toa så fort att jag inte ens hann märka det. Gick ut och hon skrek ännu en gång något, vad vet jag inte, sprang tillbaka till bussen och jag hann med den, sparade även 4 kr på att inte betala toan, wooooho!! KING :D läskigt, trodde hon skulle skicka rumänska polisen efter mig, men kom sedan på att dom inte göra något som poliser typ i detta land. Sedan var vi hemma i bukarest och blev hämtade av Liana, Cristina och Adina. Taxi hem som tog lääääänge för typ 60 kr var värt det istället för att gå lååångt och sedan åka tunnelbana långt! 
 
JÄKLIGT VÄRD RESA! så jäkla kul och jag älskade skillnaderna mellan hur man lever, roligt att uppleva allt möjligt! :D 

Kommentarer
Postat av: Lina

fast det var ju inte mr bean ;)

2013-10-01 @ 21:58:20
URL: http://linash.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0