Bukarest till Targe Mures

jag är lat, därför kopierar jag linas text, i princip. ändrar den lite och bloggar med den ;) 

Jag och Lina sov i Marias rum hemma hos dem. Midas fick redan från början Cristinas rum. Och Cristina och hennes mamma sov ute i vardagsrummet. Vi bodde alltså i en liten lägenhet med inga fler rum än så, och ett litet kök och en toalett. Jocke och Maria sov hos Andreea.

På måndagen då vi kommit hem följde vi svennar med Liana på en liten marknad för frukt och andra småsaker att handla. Vi råkade även ut för en liten rolig insident när några damer ville vi skulle handla av dem, och jag tittade på dem, innan jag vände på klacken och gick med en min(som var cp), och lämnade lina kvar med dom två som plötsligt började skratta istället åt mig. Kul, men pinsamt. Går ej förklara riktigt, men ja för att förenkla det kan dom inte engelska i detta land och då är det svårt för oss turister att överleva utan sådana situationer. 

På tisdagen lagade vi taco till alla till lunch, vilket de tyckte om! Liana tog även med oss så jag, Jocke och Lina kunde shoppa i den stora gallerian. Senare på kvällen tog vi spårvagnen och gick en bit för att äta middag ute på ett ställe som var rätt mysigt. Dock fanns det fåglar där i burar, men de var värt det! 
 


På onsdagen gick vi över till Andreea och chillade innan vi på kvällen gick på bio. Jag, cristina och alexandra såg the Millers medan dom andra såg en skräckis. Bion fanns i en mindre galleria som låg på gångavstånd från där vi bodde och kostade 40 kr. VÄRT! 

På torsdagen hade intevi så mycket för oss så vi gick och såg One Direction filmen mitt på dagen och passade på att käka på McDonalds för typ 30 kr innan filmen började. Bion kostade 15 kr så hade kunnat se den 100 kr typ. SÅ JÄKLA BRAAA!  Kassörskan frågade oss "Where are you from?", vi svarade "from Sweden". Hon sa då:
"Oh, I should have known, you're both blonde". Konstigt nog kunde hon engelska vilket var befriande för oss.  På kvällen åkte alla i gänget utom Cristina till en park som var otroligt stor och vacker! 

På fredagen vi till Andreea där de börjat deras lazy days med Batman. Jag blev sjuk och gick hem. Inget hände den kvällen. Alla var borta och jag forever alone. 

På lördagen vaknade jag helt ok. Följde med Maria till Cora och även Lina hänkade. På kvällen var jag dålig igen så stannade hemma även denna kväll. Skypade lite med mina päron som precis kommit hem från österrike den dagen. Det var tänkt jag skulle umgås med Stephany och hennes kille denna kvällen men efter mitt mående stannade jag hemma. Dagen efter följde jag och Lina med dom i en bil till Targu Mures för att vara där några dagarn. 6 timmar i bilen på slingriga vägen ner och upp för berg var inte det bästa för mitt mående, men klarade mig! Superkul träffa Steph igen! :D 
vägen påväg till Targe Mures.
 
är vi inte i rumänien längre? joooodå, en kopia av triumfbågen bara. den var kring den stora parken. 
spårvagn åkte man gratis, nästan. Man kunde ha otur att träffa aina, men vi klarade oss. Vi skulle spela turister ifall det hände. 
mys i parken, här var vi i delen som kallades japanska parken om jag inte minns fel. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0