Barefoot manta

Dag två i paradiset och jag mår bättre än aldrig förr. Startade dagen med att gå till frukostbuffén. Pannkakor, frukt, omelett, smörgåsar och massa gott fanns det.






Jag verkligen älskar att ligga på stranden med mina vänner, bada då och då, stekas upp av den varma solen, lyssna på poddar och bli klokare av alla fantastiskt smarta människor jag lyssnar på. Idag tog vi verkligen en heldag på stranden med ett litet stopp någon gång efter lunch då vi åkte och snorklade. Vi lyckades nämligen pricka in att besöka Fiji under tiden det är period för manta rays här borta, vilket är en sjukt stor fisk/sak vad man nu kallar det. Vi hade turen och fick se flera. 4 meter stora var dem och kom riktigt nära oss. Kändes som att man skulle ta i dem bara man sträckte ut handen minsta lilla. 


Även idag stannade vi och kollade på den fina solnedgången medan vi lyssnade på poddar. 


Därefter var det dags för en historiakurs med personalen på ön där dem gick igenom fijis historia och lite allmän fakta, intressant. En dusch senare var det dags för middag innan vi gick och la oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0