Mot ö nummer två

Idag stratade vi dagen vid 5.30 redan och gick upp för att se soluppgången.

Efter det gick vi och vilade lite till innan vi steg upp och gick till frukosten. Gick till rummet och hämtade väskorna och checkade därefter ut. Vi fick en privat hejdå spelning av den fina personalen som innehöll både sång och lite dans.

Låg på stranden någon timme innan färjan skulle gå vidare till nästa ö. Vid 11 skulle vi åkt men inte förens strax efter 12 åkte vi ut med båten för att vänta på färjan som aldrig kom. Ida, Lisa och Julia började spekulera om hur vi blivit bortrövade och så vidare. Hela klarade vi oss till färjan vilket även våra väskor gjorde. 1,5 timmar senare var vi på nästa ö, nabua lodge hette den resorten.

Här började vi med en välkomnslunch och lyckades hamna vid fyra andra svenskar som vi sedan hängde med resten av tiden där. Efter maten fick vi våra sängar i ett 10 bäddsrum som det bara bodde en annan kille i, skönt att vara nästan själva. På denna ön hade vi begränsat med el och inget wi-fi och knappt någon teckning. Till middag serverades det 3-rätters. Till förrätt en spenatsopps med bröd, till varmrätt grillad fisk och potatis och till sist efterrätt som var någon slags sockerkaka som jag inte gillade. Julia och Lisa blev nöjda och fick dela på den. Efter middagen var det dags för presentation för alla nya och efter det några lekar där man tränade om gratis drink i baren. Vi fick även lära oss en dans, riktigt kul.